Admin
Administrator
Din: Vechime
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 10086
|
|
Zei şi însemne...in Romania PARTEA 1
Ţinutul Dobrogei este unul dintre cele mai bogate din ţara noastră în materie de cultură. O mulţime de edificii culturale care au rezistat vicisitudinilor istoriei oferă clipe de neuitat pentru turişii care vizitează ţinutul nostru. Cuprinsă între Dunăre şi Marea Neagră, această provincie din partea de sud-est a României întruchipează o impresionantă cetate naturală străjuită de ape. Găsim aici litoralul Mării Negre, cu plajele şi staţiunile maritime, dar şi ţinutul lacustru în care regele fluviilor din Europa formează una dintre cele mai pitoreşti delte din lume. Colonizată de corăbieri şi negustorii Eladei cu 750 de ani î.Hr., încorporată de romani, la începutul primului veac al erei noastre, la provincia Moesia Inferior, Dobrogea poate fi considerată un vast muzeu al antichităţii greco-latine. Stăpânită mai apoi de bizantini, provincia cădea, în 1418, sub ocupaţia Imperiului Otoman şi revenea între ţinuturile româneşti în 1878, după Războiul de Independenţă. Şi chiar dacă mai există locuri în ţara noastră care să evidenţieze curgerea timpului, în Dobrogea totul pare să fi rămas pe loc. Aerul şi atmosfera te fac să retrăieşti acele momente care şi-au lăsat amprentele de-a lungul timpului. Localitatea Adamclisi este renumită pentru cetatea şi monumentul Tropheum Traiani care a fost ridicat între anii 106 şi 109, de către Apolodor din Damasc, după încetarea războaielor dintre daci şi romani?... Monumentul a fost închinat lui Marte, zeul armatei romane, şi evocă victoria romanilor în aceste războaie. Având 40 de metri înălţime şi o statuie uriaşă în vârf, acoperişul monumentului a fost construit în pantă, fiind acoperit cu peste o mie de solzi din piatră, dispuşi în 20 de rânduri. Cetatea Adamclisi a fost construită pe locul unei aşezări getice şi s-a dezvoltat până la începutul secolului 7 dar atacurile repetate ale popoarelor migratoare a întrerup dezvoltarea cetăţii care decade. Dumnezeu este Marele Creator universal şi toţi credem în el, dar Pământul este doar o părticică infimă din opera creaţiei, despre care omenirea, la începutul existenţei ei, a luat cunoştinţă, scriu textele sumeriene, prin intermediul unor „zei” veniţi de pe altă planetă. Şi acei zei s-au amestecat în soarta Pământului, grăbindu-i evoluţia spre Cunoaştere. Mai există dubii cu privire la situarea Edenului, deşi Biblia îl localiza undeva pe lângă Eufrat? Există, deoarece s-a constatat că Geneza biblică, Facerea lumii, Facerea omului, ca şi Potopul nu sunt altceva decât relatări prescurtate, sintetizate ale miturilor sumeriene, iar civilizaţia sumeriană, singura civilizaţie nesemită din Mesopotamia, este considerată cea mai veche civilizaţie cunoscută, de origine indo-europeană, incertă. Mai mult, sub presiunea unor descoperiri, cercetătorii au căzut de comun acord să numească civilizaţia sumeriană prima civilizaţie de după Potop, lăsând posibilitatea existenţei unei civilizaţii şi înainte de Diluviu. Dar unde să se fi dezvoltat o astfel de civilizaţie capabilă nu numai să supravieţuiască Potopului, dar şi să însămânţeze germenele civilizator în Mesopotamia, pe Valea Nilului, pe Valea Indusului şi în îndepărtata Americă Centrală, culturi vechi, înrudite? Miturile sumeriene vorbesc despre timpurile străvechi, când zeii au coborât pe pământ şi au făptuit tot felul de minuni. Ei au făcut omul ca să-i ajute la minerit, iar „forma perfectă” a omului, Adapta sau Adamul biblic, a fost pus în E.DIN –„Casa celor drepţi”. Unde era acest E.DIN, Edenul biblic? Celebrul oceanograf Rob Ballard, care de peste 40 de ani cercetează mările şi oceanele lumii, a efectuat în anul 2000, o expediţie ştiinţifică în Marea Neagră. Studiul a demonstrat că, în trecutul preistoric, actuala marea era un lac cu apă dulce, iar bazinul mări avea o climă caldă, favorabilă habitatului uman. Nivelul lacului era inferior oceanului planetar cu 90-110 metri. Potrivit studiului condus de Rob Ballard, pragul geologic, care separa apele lacului de apele oceanului planetar, s-a rupt în dreptul Bosforului, provocând un adevărat potop în regiune. Dar exista o civilizaţie în bazinul Mării Negre? Cercetările efectuate de membrii expediţiei condusă de Rob Ballard confirmă ipoteza mai veche a unor cercetători ruşi care, în 1993, au efectuat foraje pe platforma Mării Negre. A existat aici o civilizaţie antediluviană. Ba, mai mult, cercetările lor studiază Edenul biblic în această regiune. Rob Ballard consideră că o astfel de civilizaţie trebuie să-şi fi lăsat amprenta pe zonă, pe o arie înconjurătoare, sub formă de mituri, în special dat fiindcă potopul a distrus vestigiile acestei civilizaţii străvechi. Geologii şi biologii români atrăseseră atenţia, încă de acum peste 30 de ani asupra unei ciudăţenii a Mării Negre. Ea nu avea crustă continentală, ci direct crustă oceanică, fiind un „rest” al fostei Mări Thetis. Aici se conservase un sistem oceanic, pragul ridicat de la Bosfor determinând condiţii speciale de sedimentare. Pe fundul mării iau naştere sedimente cu multă substanţă organică neoxidată, ceea ce determină un proces de bitumizare, care duce la formarea petrolului. Este singura mare care prezintă şi astăzi condiţii de formare a petrolului. De ce este atât de important petrolul şi derivaţiile sale? Pentru că nu ne-am putea închipui o civilizaţie evoluată, fără petrol. Nici zeii sumerieni care au coborât pe pământ nu-şi închipuiau. De aceea, au căutat un loc unde să existe şi condiţii de habitat şi „combustibil” pentru „păsările lor divine” şi pentru numeroasele lor experienţe. Mitologia sumeriană dă răspuns la mai toate enigmele lumii, printr-un limbaj extrem de simplu, adesea în necunoştinţă de termeni potriviţi. Azi, interpretările textelor sumeriene înfierbântă spiritele cercetătorilor, ale savanţilor. Legenda spune că, atunci, când pe Pământ domneau doar zeii, Anu, conducătorul planetei Nibiru, şi-a trimis un fiu, pe Enki, pe planeta Pământ, pe care ei o considerau a şaptea planetă din drumul lor, dinspre Pluto, pentru a o coloniza în vederea extragerii şi prelucrării aurului în special, de care era mare nevoie pe planeta lor. Enki, Ninharsag - Zeiţa Mamă şi sora medicală şefă, sora pe jumătate a lui Enki, împreună cu alţi 50 de „anunaki”, zei mai mici în grad care executau poruncile lui Enki, unii dintre ei lucrând în laboratoarele lui Ninharsag, au pus bazele unei colonii deosebit de eficiente. Textele sumeriene spun că, iniţial, zeii au coborât în Mesopotamia, locul unde bitumul, smoala şi asfaltul ies singure la suprafaţă, loc prielnic pentru un început de colonizare. Limba sumeriană avea nouă cuvinte pentru a desemna produsele petroliere, spre comparaţie, egipteana veche avea doar două cuvinte, iar sanscrita, trei, ceea ce demonstrează interesul net pentru aceste produse. Dar, spun textele sumeriene, în acele vremuri de demult, solul Mesopotamiei era moale, mlăştinos, plin de bălţi şi smârcuri, iar clima neprietenoasă, aşa că zeii au creat aici un avanpost, apoi s-au dus „mult în interior”, într-un loc ideal, unde Eniki, a început extragerea minereurilor întîi din ape, apoi prin foraje din pământ. Deosebit de activ, Eniki intreprinde o serie de expediţii în care constată că planeta Pământ poate fi exploatată mult mai bine decât s-a crezut iniţial şi-l înştiinţează pe tatăl lui, Anu, de acest lucru, cerând mai mulţi colonişti. Această cerere avea să stabilească soarta războinică a omenirii, deoarece Anu vine el însuşi pe Pământ, însoţit de fiul şi moştenitorul lui, Enlil, pe care voia să-l numească „şeful Pământului”, supraveghetorul misiunii de colonizare şi exploatare. Prin această decizie, Anu aducea pe Pământ o vrajbă care începuse pe planeta Nibiru între Enki şi Enlil. Succesiunea pe Nibiru era asigurată de primul născut, dar dacă un alt fiu se năştea dintr-o soţie pe jumătate soră, acesta devenea moştenitorul legal, ceea ce s-a transmis şi primelor dinastii ale pământenilor. Enki era primul născut al lui Anu cu Id, una dintre cele şase concubine ale sale, dar apoi Antum, soţia pe jumătate soră a lui Anu l-a născut pe Enlil, care a devenit astfel moştenitor. Enki a crezut că a scăpat de rivalitate, venind pe Pământ, unde putea să-şi desfăşoare activităţile sale multilaterale de mare savant. Iată însă că Anu voia să pună şef peste munca lui pe Enlil. Aşa a început vâlva războinică pe Pământ, în ciuda tuturor legilor stricte cărora trebuia să se supună coloniştii, în frunte cu şefii lor. Imediat ce s-a instalat Enlil, ca zeu suprem pe Pământ, Enki a tăbărât pe sora lui pe jumătate, Ninharsag, pentru a obţine de la ea un fiu, care să devină moştenitorul său legal pe Pământ. Ninharsag a născut o fată. Mai norocos, Enlil a reuşit să aibă un fiu de la ea, pe Ninurta. În toată această „afacere”, Ninharsag a avut o atitudine permanent tolerantă, înpăciuitoare, jucând un rol pacifist în toate războaiele generate de rivalitatea dintre Eniki şi Enlil, dintre principalii fii ai acestora, Marduk şi Ninurta, şi, după crearea oamenilor, dintre oamenii care venerau nepoţi şi nepoate ale lui Enki şi Enli. Enki şi Ninharsag, au creat „Adapa-Adamul”, „forma perfectă de om”, din chiar sângele lui Enki. Sarcina a fost purtată chiar de soţia zeului, Ninki, de aceea, acest Adapa, numit de Anu „odrasla muritoare a lui Enki”, le-a fost foarte dragă. Atât de dragă, încât Enki şi Ninharsag au încălcat o lege a zeilor dăruindu-i soţiei lui Adapa posibilitatea reproducerii. Apoi, când potopul avea să distrugă toată omenirea din hotărârea adunării zeilor, Enki a fost cel care l-a salvat pe urmaşul lui Adapa, Ziusudra, singurul pământean care a obţinut nemurirea, deşi mulţi s-au străduit s-o dobândească. Să vă spun mitul lui Adapa. Zeii au hotărât să creeze un „muncitor primitiv”, -„lulu amelu”- când anunakii s-au revoltat că munca în mine este prea grea. Enki şi Ninharsag au conlucrat la această misiune. Textele sumeriene descriu o serie de eşecuri, de hibrizi nereuşiţi, apoi, purificând „ceva” de la un zeu anume ales, a ieşit un „lulu amelu” potrivit. Un număr de 14 zeiţe de rang inferior au fost însămânţate. Şapte au născut băieţi, şapte, fete. Aceşti primi muncitori erau numiţi „capetele negre” după înfăţişarea lor şi erau cam prostănaci. Umblau în pielea goală şi mâncau de pe jos, ca animalele. Fiinţele hibride n-aveau capacitatea de a se reproduce, aşa că zeiţele născătoare s-au pus pe produs forţă de muncă în serie. Decizia zeilor era ca aceste fiinţe să rămână exact aşa, nişte „capete negre” în slujba lor. Numai că Enki şi Ninharsag, cu nasul mereu între eprubete şi dornici de a obţine o fiinţă cât mai aproape de perfecţiune, nu s-au lăsat până nu l-au creat pe Adapa fiinţă luminoasă, perfectă, pe care Enki l-a îngrijit cu dragoste şi mândrie, învăţându-l tot ce ştia, despre tainele Cerului şi Pământului, despre agricultură şi creşterea animalelor, ambele domenii fiind rezultatul cercetărilor şi încrucişărilor experimentale ale lui Enki şi Ninharsag în E.SI.IM.T., „Casa în care răsuflarea vieţii este suflată”. SI.IM.TI, tradus silabă cu silabă, însemna „răsuflare-vânt-viaţă” era vorba despre „grădina zeiască”, laboratorul de creaţie al celor doi. „Pomul nemuririi” nu se afla însă aici. El era în „lăcaşul lui Anu”, unde Enki l-a trimis pe Adapa pentru a da faţă cu stăpânul cel mare. „Adapa vei merge în faţa lui Anu, drumul Cerului îl vei lua şi când te vei apropia de poarta lui Anu îl vei vedea pe „Păstrătorul adevărului, care la poartă stau”, biblicii copaci, al nemuririi şi al cunoaşterii. De ce Enki, unui om nevrednic i-a arătat Calea dintre Cer şi Pământ, făcându-l diferit de ceilalţi, dându-i un „şem”? Şemul era un „obiect” zburător, pilotat, căci Adapa a trebuit să-i spună pilotului că este trimis de Enki pentru a fi primit la „bord”. Conform Bibliei, lui Adam i s-a creat o femeie, Eva, „Doamna vieţii”, chiar din coasta lui. Ceea ce dezvăluie tradiţiile talmudice, nu şi Biblia canonică, este faptul că Adam a avut o altă soţie, Lilith, care s-a dovedit a fi o mutantă, devenită ulterior demon feminin, care „ameninţă viaţa pruncilor”, printre alte rele pe care le făcea. Lilith a fost înlocuită de Eva. Dacă traducem în sumeriană „Doamna vieţii” obţinem NIN.TI, un alt nume ce o desemnează pe Ninharsag. Ti are dublul înţeles de „coastă” şi „viaţă”, putându-se traduce şi „Doamna coastei”, porecla lui Ninharsag, cu care s-a ales după ce i-a vindecat o coastă lui Enki, probabil ruptă. Adesea, cei doi erau luaţi în râs, dat fiind legătura dintre ei datorată muncii care-i acaparase cu totul, făcându-i să-şi uite rangul de mari zei. Cert este că, indiferent cum se numea nevasta lui Adapa, ea era tot o „formă perfectă” şi asupra ei s-a acţionat mai întîi pentru a o face reproductivă. Biblia spune că şarpele a îndemnat-o pe Eva să mănânce din „fructul cunoaşterii”, după care ea a devenit conştientă de organul ei sexual, pe care şi l-a acoperit, apoi l-a îndemnat şi pe Adam să încalce porunca lui Dumnezeu. Drept pedeapsă au fost izgoniţi din Rai. Eva a fost blestemată să se înmulţească şi să nască în chinuri, Adam să muncească, iar şarpele să se târască. Geneza biblică s-a străduit să-i elimine pe ceilalţi zei din vastele mituri sumeriene. Totuşi s-au streczuat şi „scăpări”. De exemplu, Dumnezeu Unicul, după ce află ce-au făcut protejaţii săi, zice: „Acum or să vrea să guste şi din Pomul vieţii, să fie ca Noi.” Care „noi” este explicat şi pe multe tăbliţe de lut de mitul sumerian. Şarpele este emblema lui Enki, unul sau doi înlănţuiţi pe un toiag. Nahaş, termenul biblic pentru şarpe, înseamnă şi „Cel ce dezleagă secrete”, cum i se spunea lui Enki. El şi Ninharsang au fost chemaţi în faţa judecăţii zeilor, condusă de Enlil, pentru că încălcaseră porunca de a nu acţiona asupra „muncitorilor primitivi” în nici un fel. De altfel, nici nu se acţionase încă asupra lor, ci doar asupra „formelor perfecte”, dânduli-se „darul înmulţirii”. Adapa îl irita de mult pe Enlil, care-l şi pârâse pe Enki lui Anu că face experienţe interzise. Pentru a se decide soarta omenirii a fost chemat pe Pământ chiar Anu. Şi totuşi, nu zeii cei mari au fost cei care au zis „da” înmulţirii umane, ci zeiţele născătoare care, întrezărind posibilitatea să scape de chinul de a sta numai cu burta la gură, au intervenit vehement pentru înmulţirea naturală a muncitorilor primitivi. Ceea ce s-a acceptat, „invenţia” lui Enki şi Ninharsag dovedindu-se utilă. Totuşi, pentru că încălcaseră o poruncă, ei au fost exilaţi o vreme. Enlil însă nu a acceptat cu sufletul curat triumful lui Enki. Mai târziu, pe motiv că sexualitatea luase dimensiuni nebănuite, oamenii făcând adevărate orgii, la care se alăturau veseli şi zeii, a hotărât ştergerea omenirii de pe suprafaţa pământului, prin Potop. Conform miturilor sumeriene, nu zeii au creat potopul, ci doar l-au prevăzut, dar au hotărât să nu-i avertizeze pe oameni. În mod special, l-au pus pe Enki să jure că nu-i va avertiza. Acesta a jurat, apoi s-a dus repede la Ziusudra, „Noe din Biblie” un urmaş al lui Adapa, a aşezat între ei un scut de trestie, căruia i s-a adresat: „Scut de trestie, bagă de seamă că totul va fi măturat de o mare furtună; sămânţa omului atunci va dispărea, aceasta-i ultima lege, cuvânt rostit de Anu, Enlil şi Ninharsag. Tu lasă-ţi casa şi averea şi îngrijeşte-te de viaţa ta. Fă o corabie cum îţi voi spune eu şi strânge în ea sămânţa a toate câte pe pământ vieţuiesc”. Zeii s-au suit în şem-urile lor şi s-au ridicat la cer, de unde au privit dezastrul plângând şi căindu-se amarnic. După ce apele au început să se retragă, ei au aterizat pe „Muntele salvării”, unde l-au găsit pe Ziusudra cu familia, cu prietenii şi cei ce-l ajutaseră la construcţia „bărcii” şi toată „sămânţa” salvată. Enlil iar l-a boscorodit pe Enki şi l-a acuzat că şi-a încălcat jurământul, dar până la urmă s-a înduplecat şi i-a luat pe Ziusudra şi soţia lui în E.DIN-ul din cer, dăruindu-le nemurirea. Pe Pământ, zeii şi supravieţuitorii s-au apucat iar de treabă, în Mesopotamia la început, astfel izvorând după Potop, civilizaţia sumeriană.
|
|